Πρόγραμμα μουσειακής αγωγής για τα παιδιά των παιδικών σταθμών.

Με πρωτοβουλία του ΔΟΠΑΦΜΑΗ, τον πρόεδρο του ΔΣ κ. Βουρεξάκη Γεώργιο και την αντιπρόεδρο του ΔΣ κα  Κασωτάκη  Μαρία, πραγματοποιείται πρόγραμμα μουσειακής αγωγής για τα νήπια των δημοτικών παιδικών σταθμών Ηρακλείου, σε συνεργασία  με το Αρχαιολογικό μουσείο, το οποίο προσφέρει δωρεάν ξενάγηση εναρμονισμένη κατάλληλα στην ηλικιακή ομάδα των νηπίων.

Στα πλαίσια της εξέλιξης του παιδαγωγικού προγράμματος των παιδικών σταθμών του Δήμου Ηρακλείου, σε σύγχρονο και σε συνέχεια του πρωτοπόρου συστήματος OPEN SYSTEM προστίθεται η υλοποίηση βιωματικών  δράσεων μουσειακής αγωγής-πολιτισμού για την ενδυνάμωση των στάσεων των αυριανών πολιτών (outdoor activities).

Αρχικά ο αριθμός των τμημάτων των νηπίων λόγο της αρχής της τουριστικής περιόδου είναι περιορισμένος με τη λήξη της όμως το πρόγραμμα θα συνεχιστεί και για τα άλλα τμήματα των παιδικών σταθμών κατόπιν έγκαιρου προγραμματισμού και σε συνεργασία με τη διεύθυνση  του μουσείου.

Οι σύγχρονοι  λιλιπούτιοι  Μινωίτες μετέβηκαν  στο μουσείο με σχολικό λεωφορείο ξεναγήθηκαν από τους Αρχαιολόγους  έπαιξαν το “κουβάρι ....κουβαράκι” και δοκίμασαν τις ικανότητές τους στον επιδαπέδιο λαβύρινθο (παιχνίδι προσανατολισμού στο χώρο) και χρωμάτισαν τις εικαστικές κατασκευές τους.

Η υλοποίηση του προγράμματος στοχεύει στα παρακάτω σημεία.

  • Γνωρίζω την ιστορία - συνειδητοποίηση της ιστορικής μου ταυτότητας προσέγγιση της σημασίας της στο ρόλο ενός καίριου νήματος που συνδέει και απελευθερώνει τις δυνατότητες των πολιτών.
  • Επισκέπτομαι το μουσείο.
  • Πρόταση για την οικογένεια-ποιοτικός χρόνος.
  • Δημιουργία κουλτούρας πολιτισμού.
  • Ευαισθητοποίηση των νηπίων για την ιστορία της Κρήτης και του Ηρακλείου καθώς και ενθάρρυνση γιαμελλοντικήενεργή συμμετοχή στη ζωή της πόλης.
  • Γνωρίζω τις δυνατότητες της ζωής της πόλης μας, τοΜουσείο.
  • Τα διαχρονικά εκθέματα του Μινωικού πολιτισμού μπορούν να λειτουργούν ως σύμβολα έμπνευσης και δύναμης για τους λιλιπούτιους σύγχρονους Μινωίτες και αυριανούς ενεργούς πολίτες.